Voorjaar

Voorjaar

donderdag 19 mei 2011

Ding 15

GoogleMaps en StreetView:
In de tekst van Ding 15 wordt onder meer verwezen naar de site
http://www.bibliotheekmaasland.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=18&Itemid=35   van de bibliotheek Maasland. Deze site toont naar mijn mening hoe we vanuit de bieb GoogleMaps en StreetView zeker kunnen toepassen.
Op deze site is namelijk de volgende link naar GoogleMaps opgenomen:  
http://maps.google.nl/maps?q=bibliotheek+maasland&near=Oss&hl=nl&f=l&ie=UTF8&z=16&ll=51.763989,5.521789&spn=0.005525,0.014591&t=h&om=1&iwloc=A
Hiermee is de locatie van de bieb duidelijk aangegeven, zowel op de kaart als met de foto van StreetView, zodat ook duidelijk is hoe het gebouw van de bieb er uit ziet.
Zo gebruik ik ook privé GoogleMaps en StreetView, om me voor te bereiden op een trip naar een onbekende locatie.
Bij het denken over een toepassing van GoogleMaps en Streetview voor de bieb heb ik me dus helemaal laten leiden door mijn eigen privé gebruik van GoogleMaps/Streetview.

1 opmerking:

  1. Heel goed! Dat is ook de manier waarop de meeste mensen deze toepassing gebruiken volgens mij. Erg handig, bijna vreemd dat dit niet achter ieder adres wordt geplakt!
    Groeten,
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen