Voorjaar

Voorjaar

zondag 22 mei 2011

Ding 16

YouTube:
Volgens Wikipedia, zie
http://nl.wikipedia.org/wiki/YouTube  , zijn er al officiële instanties die doelbewust gebruikmaken van YouTube voor de verspreiding van hun boodschap aan de wereld.
Dit gebeurt onder andere door Het Witte Huis , Het Koninklijk Huis,  de BBC, de Volkskrant  en andere instanties.
Dus waarom de bibliotheek dan niet, bijv. op de nederlandstalige versie van YouTube. Ik zou daar liever voor kiezen dan andere, minder bekende, sociale videowebsites, zoals vermeld op de site
http://www.frankwatching.com/archive/2005/10/30/top-10-video-sharing-services/ .
YouTube lijkt me een goed instrument voor de promotie van de diensten van de bibliotheek.
Maar ook hier geldt mijn inziens hetzelfde als reeds eerder opgemerkt voor bijv. Ding 14:
wil de bieb dit communicatie middel gebruiken en zo ja wat willen we er dan mee doen/bereiken (geen wildgroei toepassingen).
Misschien maken we dan nog eens een filmpje dat beter bekeken wordt dan het tot nu meest bekeken: h
et meest bekeken filmpje is in totaal al meer dan 502 miljoen keer bekeken namelijk Justin Bieber - Baby ft. Ludacris (bron Wikipedia), zie http://www.youtube.com/watch?v=kffacxfA7G4&feature=related .

2 opmerkingen:

  1. Hallo Menafamke

    Het meest beken filmpje op internet : dat zou nog eens een geweldige reclame zijn!

    Heb je de tips over het "verbergen" van webadressen op ons weblog gelezen?
    Bij toepasing ziet je bericht er nog mooier uit denk ik.

















    Groet Yntskje






    Groet Yntskje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Menafamke

    Ik heb mijn vorige reactie geschreven vanaf de IPad. Je ziet aan de type fout, dat ik nog wel even moet oefenen met zo'n klein toetsenbord.
    Ook is er met de ondertiteling iets mis gegaan.


    Groet Yntskje

    BeantwoordenVerwijderen